Taken Zaalwacht

 

  1. De eerste zaalwacht haalt de wedstrijdtas en de wedstrijdballen op bij Thea Timmer(Talmastraat 1) en controleert de inhoud van de wedstrijdtas.
    Inhoud tas:

    • Programma van de dag
    • Wedstrijdformulieren
    • Scheidsrechter beoordelingsformulieren
    • Pennen
    • Scheidsrechterfluit
    • Consumptiebonnen
    • Ringmap met diverse documenten
    • Tas met drie wedstrijdballen
    • Kleedkamerindeling
  2. De eerste zaalwacht is minimaal een half uur van te voren aanwezig om de velden op te bouwen. Dit gebeurt samen met het aangewezen team.
    Het opbouwen bestaat uit de volgende onderdelen:

    • Netten
    • Scheidsrechterstoelen
    • Teltafels en stoelen
    • Telborden
    • Sponsordoeken ophangen (zie punt 3)
    • Kleedkamerindeling (zie punt 3)
  3. Sponsordoeken plaatsen:

De sponsordoeken moeten aan de daarvoor bedoelde kabel opgehangen worden aan de muur die het dichts bij de kantine zit…. (rechter muur bij binnenkomst zaal) bij afbreken van de velden dienen ze weer afgehaald te worden en opgeborgen in de kast.

Kleedkamerindeling:

De geplastificeerde A4-tjes op de kleedkamer deuren hangen en het overzicht op het bord in de gang. Na afloop van de wedstrijden de geplastificeerde A4-tjes weer in de wedstrijdtas doen.

  1. Tijdens de wedstrijden dient er iemand bij de wedstrijdtafel aanwezig te zijn.
    De zaalwacht gaat dus niet zelf tellen of fluiten. De zaalwacht dient altijd aanspreekbaar te zijn voor de scheidsrechters en de teams.
  2. De zaalwacht ontvangt de teams en de scheidsrechters. Het invullen van het zaalwachtformulier is vanaf dit seizoen 2010-2011 niet meer nodig. Mocht een scheidsrechter of team niet op komen dagen dan kan dit achter op het wedstrijdformulier vermeld worden.
  1. De zaalwacht ziet er op toe dat de aanvoerders van de teams de formulieren invullen, en geeft beide teams beoordelingsformulieren voor de scheidsrechters. Deze moeten door beide teams worden ingevuld en verzamelt in de rode zaalwachtmap.
  2. De zaalwacht ziet er op toe dat de wedstrijden op tijd beginnen. Er moet hier op actief worden gereageerd. Dus de scheidsrechter tien minuten voor aanvang van de wedstrijd manen tot “inslaan”.
  3. De zaalwacht controleert of de tellers aanwezig zijn. Indien nodig en aanwezig worden de tellers op hun taak gewezen. Is er geen teller aanwezig, probeer dan iemand van het spelende team te vragen.
  4. Mocht er geen scheidsrechter aanwezig zijn voor een wedstrijd, dan kun je via de lijst controleren wie er moet fluiten. Er is een lijst met telefoonnummers in de ringmap.
  5. Bij inlevering van de wedstrijdbal en het wedstrijdformulier, na de wedstrijd, krijgt de scheidsrechter een consumptiebon.
  6. De zaalwacht vult op het zaalwachtformulier de uitslagen en de tijden in van de desbetreffende wedstrijden.
  7. Voor de volgende wedstrijd controleert de zaalwacht wederom de nethoogte.
  8. Na de laatste wedstrijden ziet de zaalwacht er op toe dat de velden worden opgeruimd en de zaal netjes wordt achter gelaten. Voor het opruimen is een team aangewezen.
    De tas en de ballen dienen door de betreffende terug gebracht te worden naar het wedstrijdsecretariaat: Talmastraat 1 in Brummen.
  9. Nethoogte :
  • Meisjes C 1e klasse en lager: Net: 2.05m Veld: 14m x 9m
  • Meisjes C Hoofd & Topklasse: Net: 2.15m Veld: 18m x 9m
  • Jongens C 1e klasse en lager: Net: 2.05m Veld: 14m x 9m
  • Jongens C Hoofd & Topklasse: Net: 2.15m Veld: 18m x 9m
  • Meisjes B Hoofdklasse,1e klasse en lager: Net: 2.15m Veld: 18m x 9m
  • Meisjes B Topklasse: Net: 2.24m Veld: 18m x 9m
  • Jongens B Hoofdklasse, 1e klasse en lager: Net: 2.24m Veld: 18m x 9m
  • Jongens B Topklasse: Net: 2.30m Veld: 18m x 9m
  • Meisjes A alle klassen: Net: 2.24m Veld: 18m x 9m
  • Jongens A alle klassen: Net: 2.43m Veld: 18m x 9m
  • Dames Senioren alle klassen: Net: 2.24m Veld: 18m x 9m
  • Heren Senioren alle klassen: Net: 2.43m Veld: 18m x 9m