Calamiteitenplan Sportzaal Rhienderoord

Calamiteitenprocedures

a. Procedure bij een ongeval
1. Bij een ongeval wordt de dichtstbijzijnde BHV-er gealarmeerd. Bij levensbedreigende ongevallen wordt direct 112 gebeld door Receptie/Horeca.
2. De melding wordt doorgegeven aan de Receptie/Horeca medewerker:
a. Waar is het ongeval?
b. Wat is er aan de hand?
c. Wie is de melder?
3. De Receptie/Horeca medewerker alarmeert de hulpdiensten (als dit al niet is gebeurd).
4. De Receptie/Horeca medewerker alarmeert het hoofd BHV (als dit al niet is gebeurd) en mogelijk BHV team (afhankelijk van de aard van het ongeval).
5. Het hoofd BHV deelt waar nodig aanvullende instructies uit.
6. Het hoofd BHV verzorgt de opvang van hulpdiensten.

b. Procedure bij brand
1. De brand wordt doorgegeven aan de Receptie/Horeca medewerker. Mogelijk is ook dat de melding bij de Receptie/Horeca medewerker binnenkomt via de brandmeldcentrale. De melding wordt doorgegeven aan de Receptie Horeca medewerker:
a. Waar is de brand?
b. Wat is de omvang van de brand?
c. Wie is de melder?
2. Bij een brandmelding wordt de Receptie/Horeca medewerker en het BHV-team gealarmeerd (via brandalarm, ontruimingsalarm).
3. Het BHV-team en bedrijfsleiding verzamelen bij de Receptie.
4. De Receptie/Horeca medewerker belt de brandweer of 112.
5. De medewerker technische dienst of BHV-er draait de hoofdkraan gas dicht (deze zit achter in het gashok) en zet eventueel hoofdschakelaar elektra uit bij een calamiteit (hoofdschakelaar elektra zit in de ruimte van de dag en nachtstanden elektra).
6. Het hoofd BHV vangt de hulpdiensten op en verlaat de Receptie niet.
7. De medewerkers worden geïnstrueerd “door de leidinggevende op dat moment” om het nood- & ontruimingsplan in werking te stellen.
Tevens geeft de leidinggevende van dat moment aan, naar welke verzamelplaats dient te worden gegaan.

Calamiteiten